Frågor och svar (FAQ)

Välj kategori nedan för omedelbar lottohjälp online! Om vår FAQ sektion inte har svarat på din förfrågan, vänligen kontakta oss via e-post, live chatt, eller telefon så kommer vår kundtjänst gladligen ge dig ytterligare hjälp.
De 5 vanligaste frågorna
Om theLotter Sverige och lottotjänsten
Lotteribetting
Registrering och konto
Hur du Spelar
Bolagsspel
Spelpaket
Vinster
Betalning

Uttag

Visa
F

Hur överför jag priser från mitt konto till min bank?

S

För att ta ut pengar från ditt konto, följ anvisningarna på skärmen för att fullfölja transaktionen.

Om du stöter på problem eller har frågor, kontakta kundtjänst.

F

Hur lång tid tar det för mitt uttag att hamna på mitt bankkonto?

S

När begäran om uttag har godkänts, kan det ta upp till 24 timmar innan pengarna syns på ditt kreditkort och eWallets. För banköverföringar kan det ta 5 bankdagar innan överföringen syns på ditt bankkonto. Kontakta kundtjänst om du inte har fått pengarna inom denna tidsram.

F

Varför kan jag inte göra uttag till alla betalningsmetoder?

S

Betalningsmetoder som kan användas för uttag listas på banksidorna. Du kan ta ut pengar med en betalningsmetod om den för närvarande är registrerad på ditt konto; om den har tidigare varit registrerad på ditt konto, men ännu inte förfallit; om du har använt betalningsmetoden för att sätta in pengar; och om du har satt in mer än du har tagit ut med betalningsmetoden.

Du kan ta ut pengar via banköverföring efter det att du har krediterats med en stor vinst eller om du inte kan ta ut pengar med din nuvarande betalningsmetod.

F

Varför är min uttagsansökan i avvaktan på behandling?

S

Alla utdrag måste godkännas av ekonomiavdelningen. Din förfrågan behandlas inom 24 timmar och sedan kommer uttaget att antingen godkännas eller så kommer vår kundtjänst att ta kontakt med dig för ytterligare frågor.

F

Varför nekades mitt uttag?

S

Om ditt uttag nekas får du ett mejl med en förklaring från kundtjänsten. Den vanligaste anledningen är att du har försökt att göra utdraget med en annan betalningsmetod än den du har använt för att sätta in pengar med, eller att du har begärt att ta ut en summa som är större än den tillåtna (du kan bara ta ut en summa som är mindre eller lika med den ursprungliga summan som har satts in och återstoden måste tas ut via en banköverföring). Om du har begärt en banköverföring ber vi dig kontrollera att uppgifterna för banköverföringen är korrekta. Inkorrekta uppgifter leder till ett avslag.

F

Varför behöver jag verifiera mitt konto innan uttaget godkänns?

S

I vissa fall blir du tillfrågad att verifiera din identitet innan vi börjar behandla din uttagsförfrågan. Detta kan bero på följande orsaker:

  • Vår lagstadgade skyldighet att upprätthålla tillbörlig aktsamhet för våra kunder.
  • Våra riskhanteringsprocedurer.
  • Din uttagsförfrågan gjordes via banköverföring.
  • Summan av uttaget du vill göra.

Följ instruktionerna som skickats till dig via e-mail för att börja verifieringsprocessen.

F

Är det några avgifter vid uttag?

S

Nej. Vi tar inte ut någon provision/avgift för ditt uttag, men lokala bankavgifter kan tillkomma.

Prenumerationer
Flerdragningspaket
Resultat och aviseringar
Kampanjer
Ansvarsfullt spelande
Bluffbrev
Felsökning