Ofta ställda frågor

Välj kategori nedan för hjälp online! Om du inte får din fråga besvarad kontakta oss på kundtjänsten.
Om lottobettingtjänsten theLotter Sverige
Lottobetting
Registrering och konto
Hur man spelar
Andelsspel
Betalning
Vinster

Uttag

Visa
F

Hur överför jag vinster från mitt konto till min bank?

S

För att göra ett uttag, logga in på ditt konto och välj "Uttag". Välj en betalningsmetod som du tidigare har använt för betalningar och/eller för insättningar och sedan det belopp du vill ta ut. Du kan inte ta ut pengar utöver vad du satt in med din betalningsmetod på grund av att vi följer reglerna mot penningtvätt. Vinster kan även tas ut med banköverföring.

F

Hur lång tid tar det för mitt uttag att hamna på mitt bankkonto?

S

När uttagsbegäran har godkänts kan det ta mellan 3 och 5 dagar, för Skrill, Neteller och kreditkort, innan överföringen syns på ditt bankkonto medan banköverföringar kan ta 7-14 arbetsdagar. Kontakta kundtjänsten om du inte har fått pengarna inom denna tidsram.

F

Varför kan jag inte göra uttag till alla betalningsmetoder?

S

Betalningsmetoderna som kan användas för uttag listas på banksidan. Du kan ta ut pengar med en betalningsmetod om den är registrerad på ditt konto; om den tidigare varit registrerad på ditt konto, men ännu inte förfallit; om du har använt betalningsmetoden för att sätta in pengar; och om du har satt in mer än du har tagit ut med betalningsmetoden.

På grund av operativa skäl är uttag inte tillgängliga för alla betalningsmetoder.

Du kan ta ut pengar via banköverföring efter att du har krediterats en stor vinst eller om du inte kan ta ut pengar med din nuvarande betalningsmetod.

F

Varför är min uttagsansökan i avvaktan på behandling?

S

Alla uttag måste godkännas av ekonomiavdelningen. Din förfrågan behandlas inom 24 timmar och sedan kommer uttaget att antingen godkännas eller så kommer vår kundtjänst att ta kontakt med dig för ytterligare frågor.

F

Varför nekades mitt uttag?

S

Om ditt uttag nekas får du ett mejl med en förklaring. Den vanligaste anledningen är att du har försökt att göra uttaget med en annan betalningsmetod än den du har använt för att sätta in pengar med, eller att du har begärt att ta ut en summa som är större än den tillåtna (du kan bara ta ut en summa som är mindre eller lika med den ursprungliga summan som du har satt in. Resten måste du ta ut via en banköverföring). Om du har begärt en banköverföring ber vi dig kontrollera att uppgifterna för banköverföringen är korrekta. Inkorrekta uppgifter leder till avslag.

F

Varför måste jag verifiera mitt konto innan uttaget godkänns?

S

I vissa fall blir du tillfrågad att verifiera din identitet innan vi börjar behandla din uttagsförfrågan. Detta kan bero på följande orsaker:

  • Vår lagstadgade skyldighet att upprätthålla tillbörlig aktsamhet om våra kunder.
  • Våra riskhanteringsprocedurer.
  • Din uttagsförfrågan gjordes via banköverföring.
  • Summan på uttaget du vill göra.

Följ instruktionerna som skickats till dig via e-mail för att påbörja verifieringsprocessen!

F

Finns det avgifter vid uttag?

S

Nej. Vi tar inte ut någon provision/avgift för uttag, men lokala bankavgifter kan tillkomma.

Prenumerationer
Flerdragningspaket
Resultat och aviseringar
Kampanjer
Ansvarsfullt spelande
Lottobedrägerier
Felsökning