Frågor och svar (FAQ)

Välj kategori nedan för lotterihjälp online! Om du inte har hittat svaret på din fråga i FAQ-sektionen, vänligen kontakta oss på kundtjänsten.
De 5 vanligaste frågorna
Om theLotter Sverige och lottotjänsten
Lotteribetting
Registrering och konto
Hur du Spelar
Bolagsspel
Vinster
Betalning
Uttag
Prenumerationer
Flerdragningspaket
Resultat och aviseringar
Kampanjer
Ansvarsfullt spelande
Lotteribedrägerier

Felsökning

Visa
F

Jag har glömt bort mitt Användarnamn och/eller Lösenord. Vad gör jag?

S

Om du har glömt ditt lösenord kan du få tillbaka det via den här automatiska länken. Om du inte får ditt lösenord till din privata e-post kan det vara något problem med din e-postadress. För hjälp kontakta oss.

F

Vilket operativsystem och webbläsare fungerar bäst med theLotter Sverige?

S

theLotter Sverige är kompatibel med alla operativsystem, men vi rekommenderar de följande webbläsarna:

•       Internet Explorer 10 eller nyare
•       Google Chrome
•       Mozilla Firefox

Om du får problem kontakta oss!

För Mac användare och de som surfar med Safari och Opera kan några funktioner fungera inkorrekt. För Chrome och Firefox vänligen se till att du använder en uppdaterad version av dessa webbläsare.

F

Jag fick aldrig mitt bekräftelsemail. Är min insats med i dragningen?

S

Om du inte fick något bekräftelsemejl efter att du har betalat för ditt spel hos theLotter Sverige, lönar det sig först att kolla att du har markerat att du vill få dessa Notifieringar på ditt konto. Du kan också försäkra dig om att du deltar i en dragning genom att se deltagandet i översikten på Mitt Konto. Vi rekommenderar även att du kollar att mejlen inte har hamnat i din spambox och att du godkänner theLotter Sverige som en säker sändare i inställningarna i ditt mejlprogram.

F

Hur kommer jag i kontakt med theLotter Sverige för vidare assistans?

S

Om du har frågor om ditt konto, behöver hjälp eller mer information, kan du alltid kontakta oss på theLotter Sverige. Du kan nå oss på många olika sätt: mejl, chatt, WhatsApp och Facebook. Mer information om det finns på sidan Kontakta oss.

F

När kan jag förvänta mig svar på mitt medelande?

S

Vi försöker svara på våra kunders frågor snabbt och grundligt inom 24 timmar med ett e-postmeddelande till E-post sektionen på ditt konto på sajten. Du kan även nå oss via chatt.

F

Jag har registrerat mig med Facebook och har glömt mitt användarnamn/lösenord. Vad gör jag?

S

När du registrerar dig med Facebook är ditt användarnamn och lösenord samma som din Facebooks uppgifter. Behöver du hjälp med ditt Facebook lösenord? Klicka här. Om du inte vill logga in med ditt Facebook konto kan du använda theLotter Sveriges automatiskt genererade användarnamn för att få tillgång till ditt konto. Ditt användarnamn finns i registreringskonfirmations e-postmeddelandet, eller så kan du kontakta kundtjänst för att få det och på så sätt skapa ditt lösenord.

F

Jag har redan ett konto hos theLotter Sverige och har försökt registrera mig via Facebook, men min information har försvunnit!

S

Om du har ett aktivt konto hos theLotter Sverige och vill logga in via Facebook måste din Facebook e-postadress och din theLotter Sverige e-postadress matcha. Om din Facebooks e-postadress skiljer sig från den du använde när du registrerade dig hos theLotter Sverige kommer vi automatiskt att öppna ett nytt konto till dig. Vänligen notera att du inte tillåts att använda samma betalningsmetod som i ditt tidigare konto, överföra riktiga bonuspengar, eller få uppdateringar gjorda för ditt tidigare konto till ditt nya konto. För mer information, kontakta kundsupport.

F

Hur lägger jag till theLotter Sverige till min lista av säkra avsändare?

S

theLotter Sverige skickar regelbundet aktivitetsmail till spelare med information om priser och aviseringar om jackpottar och dragningsresultat. Dessutom uppdaterar vi våra spelare med information om kampanjer, superdragningar och nya lotteridragningar.

För att se till att du får dina email måste du manuellt lägga till vår email-adress till din adresslista. Om du märker att ett av våra email har markerats som "skräppost" eller "spam", behöver du välja det relevanta mailet och lägga till det i din lista över säkra avsändare.

Om du av någon anledning inte vill uppdateras via email kan du ändra dina e-notifieringar eller kontakta kundtjänst för hjälp.