Frågor och svar (FAQ)

Välj kategori nedan för omedelbar lottohjälp online! Om vår FAQ sektion inte har svarat på din förfrågan, vänligen kontakta oss via e-post, live chatt, eller telefon så kommer vår kundtjänst gladligen ge dig ytterligare hjälp.
De 5 vanligaste frågorna
Om theLotter Sverige och lottotjänsten
Lotteribetting
Registrering och konto
Hur du Spelar
Bolagsspel
Spelpaket
Vinster
Betalning
Uttag
Prenumerationer
Flerdragningspaket
Resultat och aviseringar
Kampanjer

Ansvarsfullt spelande

Visa
F

Vad är ansvarsfullt spelande?

S

Ansvarsfullt spelande innebär att man har kontroll över tiden och summan pengar som man spenderar på spel. theLotter Sverige rekommenderar att alla kunder etablerar gränser för deltagande i lotteridragningar och att man inte använder lotterier som en inkomstkälla, eller för att betala tillbaka skulder.

Dessutom upprätthåller theLotter Sverige en strikt åldersgräns för alla våra kunder. En person under 18 år är strikt förbjuden från att registrera ett konto och att använda våra tjänster (inom viss lagstiftning kan du vara förbjuden att spela lotto även när du är över 18 år).

theLotter Sverige rekommenderar starkt att alla kunder är fullt medvetna om tecknen för problematiskt spelbeteende och begränsar sitt spelande enligt dessa.

F

Hur spelar jag ansvarsfullt?

S

theLotter Sverige har ett antal självbegränsande verktyg som gör det möjligt för kunder att spela ansvarsfullt på vår sajt. Dessa verktyg inkluderar att ställa in en insättningsgräns, en spenderingsgräns, tidsbegränsning, paus och självvald uteslutningsperiod. Dessa funktioner finns i sektionen för ansvarsfullt spelande på ditt konto.

theLotter Sverige uppmuntrar sina kunder att läsa informationen på Ansvarsfullt spelande och dra fördel av de självbegränsande verktygen. Tänk på att inte spendera mer än du har råd med och att du har kontroll över ditt spelande!

F

Hur använder jag paus-funktionen?

S

När du har registrerat ett konto och valt betalningsmetod kan du aktivera pausfunktionen genom att logga in på Mitt konto och Ansvarsfullt spelande. I sektionen för inställningar av paus väljer du din önskade tidperiod (från 1 dag eller mer). Under pausperioden kommer du inte att kunna göra några nya köp eller sätta in pengar på ditt konto.

Du kan upphäva din paus när den är aktiv, men ändringarna träder i kraft efter en period på 7 dagar.

F

Hur ställer jag in en insättningsgräns på mitt konto?

S

För att ställa in en insättningsgräns på ditt konto loggar du bara in på ditt konto och navigerar till Ansvarsfullt spelande. I sektionen för inställningar av insättningsgräns väljer du din önskade tidsperiod (daglig, veckovis eller månadsvis) och den insättningsgräns du vill ha för den bestämda perioden.

Du kan när som helst ändra insättningsgränsen på ditt konto. Vi ber dig notera, att om du väljer att minska din insättningsgräns kommer ändringarna att träda i kraft omgående, men om du väljer att öka på din gräns kommer den att träda i kraft efter en period på 7 dagar.

F

Hur aktiverar jag en självvald uteslutningsperiod (så att jag inte kan logga in på mitt konto)?

S

När du har registrerat ett konto och valt en betalningsmetod, kan du ställa in en självavstängningsperiod. När du loggar in på Mitt konto, gå till Ansvarsfullt spelande. I inställningar för självavstängning väljer du önskad tidsperiod. Under avstängningsperioden är du låst från all aktivitet på ditt konto.

F

Hur ställer jag in en gräns för sessionstid?

S

För att ställa in en gräns för sessionstiden loggar du bara in på ditt konto och navigerar till ansvarsfullt spelande. I sektionen för inställningar av sessionstid skriver du in ett värde mellan 30 till 240 minuter. Du kan när som helst ändra eller häva ditt kontos sessionstid.

Vi ber dig notera att när du har satt en gräns för sessionstiden och du har varit på sajten den tiden som du har satt som din gräns, kommer du att loggas ut direkt oavsett vad du gör vid det tillfället. Handlingar som inte är sparade kommer att gå förlorade och du måste logga in igen om du vill fortsätta spela.

F

Hur ställer jag in en spenderingsgräns på mitt konto?

S

Du kan begränsa summan pengar du spenderar under en bestämd tidsperiod genom att ställa in en spenderingsgräns på ditt konto. När du har nått spenderingsgränsen kommer du inte att kunna spendera mer tills det att perioden har löpt ut.

Om du har registrerat ett konto och valt en betalningsmetod kan du ställa in en spenderingsgräns när du loggar in på kontot och navigerar till ansvarsfullt spelande. I sektionen för inställningar av spenderingsgräns väljer du den valda tidsperioden (daglig, vecko- eller månadsgräns), samt spenderingsgränsen du vill använda för perioden.

Du kan ändra spenderingsgränsen på ditt konto när som helst. Om du väljer att sänka din spenderingsgräns, kommer ändringen att träda i kraft omgående, men om du väljer att höja din spenderingsgräns kommer den att ändras efter en period på 7 dagar.

F

Har theLotter svensk spellicens?

S

Ja, theLotter har svensk spellicens. Llicensen bekräftar trovärdigheten av vårt varumärke och ser till att dina pengar skyddas, och att dina spel behandlas med både en rättvis och transparent process.

Bluffbrev
Felsökning