Ofta ställda frågor

Välj kategori nedan för hjälp online! Om du inte får din fråga besvarad kontakta oss på kundtjänsten.
Om lottobettingtjänsten TheLotter Sverige
Lottobetting

Registrering och konto

Visa
F

Hur börjar jag betta?

S

Betta enkelt genom att följa 3-stegsprocessen.

Steg ett
Logga in genom att klicka på Logga in- eller Betta-knappen. Du måste sedan identifiera dig med BankID. Fyll i den begärda informationen och välj ett lösenord! (Tänk på att välja ett starkt lösenord för att skydda ditt konto!)

Steg två
Fyll i ytterligare uppgifter! Du ombeds att fylla i ditt namn, födelsedag, adress och telefonnummer. Vi behöver denna information då vi är skyldiga att göra en personkontroll av våra kunder.

Fyll i det belopp du önskar sätta in inom en fastställd tidsperod! (Detta kan ändras senare). Och slutligen är det bara att bekräfta att du är över 18 år och har läst och accepterat våra användarvillkor.

Steg tre
Lägg till en betalningsmetod! Fyll i informationen som krävs för den valda betalningsmetoden!

Efter att ha avslutat steg 3 kan du börja betta.

F

Enligt webbplatsen finns mitt kreditkort redan i systemet. Hur fortsätter jag?

S

Det här meddelandet indikerar att ditt kreditkort har redan registrerats på ett annat konto på sajten. Av säkerhetsskäl kan samma betalningsmetod inte registreras på flera konton samtidigt. För hjälp kontakta kundtjänst.

F

Hur ställer jag in notiser och preferenser?

S

Du kan ändra e-postinställningarna på ditt spelkonto. Du kan till exempel välja om du vill ta emot aktivitetsmejl genom att kryssa i rutan.

Den här inställningen är för närvarande endast tillgänglig på skrivbordet.

Registrera dig för gratis SMS vinstaviseringar så att du får reda på när du har vunnit över 100 $.

Vänligen observera: om du väljer att inte ta emot aktivitetsmejl får du inte heller bekräftelsemejl, informationsmejl eller vinstaviseringar.

F

Hur ändrar jag lösenord?

S

Under Personuppgifter på ditt spelkonto kan du ändra ditt lösenord. När du sparar ändringarna, uppdateras lösenordet. Vänligen observera att ditt lösenord måste bestå av 6-10 tecken.

Den här inställningen är för närvarande endast tillgänglig på skrivbordet.

F

Vilken information får TheLotter Sverige om jag registrerar mig via Facebook?

S

När du registrerar dig via Facebook får TheLotter Sverige tillgång till din offentliga information på Facebook. TheLotter Sverige kommer inte att skriva några meddelanden där och din information kommer inte att delas med tredje part. Vänligen notera att ytterligare detaljer kan krävas under registreringsprocessen för att du ska kunna spela dina favoritlotterier.

F

Var kan jag se en sammanfattning på mina transaktioner?

S

På ditt spelkonto har du ett fullständigt sammandrag av alla dina aktiviteter på webbplatsen: engångsspel, prenumerationer, flerdragningspaket, insättningar, uttag och vinster. Du kan få ytterligare information genom att klicka på raden för den relevanta transaktionen och söka gamla transaktioner med sökfunktionen.

F

Kan jag radera mitt konto?

S

Ja, det kan du. Observera att radering av konto är permanent och kan inte ångras. När ditt konto har raderats förlorar du åtkomst till det, och alla återstående medel kommer att förverkas.

Observera att ditt konto inte kan raderas om:

  • Ditt konto har en aktiv eller haft nyligen en självavstängningsperiod.
  • Ditt kontos status är fryst på grund av regulatoriska skäl.
  • Du har aktiva beställningar eller pågående transaktioner.

F

Hur raderar jag mitt konto?

S

Så här raderar du ditt konto:

  • Gå till Personuppgifter i Mitt konto och klicka på knappen "Radera" längst ned på sidan.
  • Välj "Radera" i popup-fönstret som visas.
  • Välj en orsak från rullgardinsmenyn, eller välj "Annan" för att ange din egen.
  • Bekräfta raderingen genom att ange koden som skickas till e-postadressen som är registrerad på ditt konto på TheLotter Sverige.
  • Om det lyckas loggas du ut automatiskt och får ett e-postmeddelande som bekräftar borttagningen.
F

Kommer TheLotter Sverige att behålla personliga uppgifter efter raderingen?

S

När du raderar ditt konto kommer alla personliga uppgifter och betalningsmetoddetaljer att tas bort omedelbart. I enlighet med tillämpliga bestämmelser kan dock vissa uppgifter bevaras under en nödvändig period innan de raderas permanent.

Hur man spelar
Andelsspel
Betalning
Vinster
Uttag
Prenumerationer
Flerdragningspaket
Resultat och aviseringar
Kampanjer
Ansvarsfullt spelande
Lottobedrägerier
Felsökning