|
|
|
|
Ofta ställda frågor
Välj kategori nedan för hjälp online! Om du inte får din fråga besvarad kontakta oss på kundtjänsten.
Om lottobettingtjänsten TheLotter Sverige
Registrering och konto
Betta enkelt genom att följa 3-stegsprocessen.
Steg ett
Logga in genom att klicka på Logga in- eller Betta-knappen. Du måste sedan identifiera dig med BankID. Fyll i den begärda informationen och välj ett lösenord! (Tänk på att välja ett starkt lösenord för att skydda ditt konto!)
Steg två
Fyll i ytterligare uppgifter! Du ombeds att fylla i ditt namn, födelsedag, adress och telefonnummer. Vi behöver denna information då vi är skyldiga att göra en personkontroll av våra kunder.
Fyll i det belopp du önskar sätta in inom en fastställd tidsperod! (Detta kan ändras senare). Och slutligen är det bara att bekräfta att du är över 18 år och har läst och accepterat våra användarvillkor.
Steg tre
Lägg till en betalningsmetod! Fyll i informationen som krävs för den valda betalningsmetoden!
Efter att ha avslutat steg 3 kan du börja betta.
Hur ställer jag in notiser och preferenser?
Du kan ändra e-postinställningarna på ditt spelkonto. Du kan till exempel välja om du vill ta emot aktivitetsmejl genom att kryssa i rutan.
Den här inställningen är för närvarande endast tillgänglig på skrivbordet.
Registrera dig för gratis SMS vinstaviseringar så att du får reda på när du har vunnit över 100 $.
Vänligen observera: om du väljer att inte ta emot aktivitetsmejl får du inte heller bekräftelsemejl, informationsmejl eller vinstaviseringar.
Under Personuppgifter på ditt spelkonto kan du ändra ditt lösenord. När du sparar ändringarna, uppdateras lösenordet. Vänligen observera att ditt lösenord måste bestå av 6-10 tecken.
Den här inställningen är för närvarande endast tillgänglig på skrivbordet.
Hur loggar jag in på mitt konto?
Du kan logga in på ditt konto med den e-postadress/användarnamn och lösenord som du registrerade dig med. Om du har glömt ditt lösenord kan du återställa det här.
Var kan jag se en sammanfattning på mina transaktioner?
På ditt spelkonto har du ett fullständigt sammandrag av alla dina aktiviteter på webbplatsen: engångsspel, prenumerationer, flerdragningspaket, insättningar, uttag och vinster. Du kan få ytterligare information genom att klicka på raden för den relevanta transaktionen och söka gamla transaktioner med sökfunktionen.
Kan jag radera mitt konto?
Ja, det kan du. Observera att radering av kontot är permanent och kan inte ångras. När du raderar ditt konto kommer alla personuppgifter och betalningsmetodsuppgifter att omedelbart tas bort. I enlighet med gällande bestämmelser kan dock vissa uppgifter lagras under en viss tid innan de raderas permanent. När ditt konto har raderats förlorar du åtkomsten till det och eventuella återstående medel förverkas.
Så här raderar du ditt konto:
- Gå till Personuppgifter i Mitt konto och klicka på knappen "Radera konto" längst ner på sidan.
- I popup-fönstret som visas väljer du Radera.
- Välj en anledning från rullgardinsmenyn eller välj "Annat" för att ange din egen.
- Bekräfta raderingen genom att ange koden som skickats till den e-postadress som är registrerad för ditt konto på TheLotter Sverige.
- Om det lyckas loggas du ut automatiskt och får ett e-postmeddelande som bekräftar raderingen.
Observera att ditt konto inte kan raderas om:
- Ditt konto har en aktiv eller nyligen avstängd period.
- Ditt kontos status är fryst på grund av regleringsskäl.
- Du har aktiva beställningar eller pågående transaktioner.
För mer information, läs här.
Finns det något sätt att stärka säkerhetsinställningarna för mitt konto?
Gå till avsnittet Kontosäkerhet under Personuppgifter i ditt konto. Två alternativ är tillgängliga för dig:
- Aktivera ett e-postmeddelande varje gång det finns en inloggning på ditt konto.
- Aktivera en tvåstegsinloggningsprocess för ökad kontosäkerhet.
Dessutom rekommenderar vi att du uppdaterar ditt lösenord ungefär varje månad för extra skydd.
|
|
|
|
|
|