Ofta ställda frågor

Välj kategori nedan för hjälp online! Om du inte får din fråga besvarad kontakta oss på kundtjänsten.
De 5 vanligaste frågorna
Om lottobettingtjänsten theLotter Sverige
Lottobetting

Registrering och konto

Visa
F

Hur börjar jag betta?

S

Betta enkelt genom att följa 3-stegsprocessen.

Steg ett
Logga in genom att klicka på Logga in- eller Betta-knappen. Du måste sedan identifiera dig med BankID. Fyll i den begärda informationen och välj ett lösenord! (Tänk på att välja ett starkt lösenord för att skydda ditt konto!)

Steg två
Fyll i ytterligare uppgifter! Du ombeds att fylla i ditt namn, födelsedag, adress och telefonnummer. Vi behöver denna information då vi är skyldiga att göra en personkontroll av våra kunder.

Fyll i det belopp du önskar sätta in inom en fastställd tidsperod! (Detta kan ändras senare). Och slutligen är det bara att bekräfta att du är över 18 år och har läst och accepterat våra användarvillkor.

Steg tre
Lägg till en betalningsmetod! Fyll i informationen som krävs för den valda betalningsmetoden!

Efter att ha avslutat steg 3 kan du börja betta.

F

Enligt webbplatsen finns mitt kreditkort redan i systemet. Hur fortsätter jag?

S

Det här meddelandet indikerar att ditt kreditkort har redan registrerats på ett annat konto på sajten. Av säkerhetsskäl kan samma betalningsmetod inte registreras på flera konton samtidigt. För hjälp kontakta kundtjänst.

F

Hur ställer jag in notiser och preferenser?

S

Du kan ändra e-postinställningarna på ditt konto. Du kan till exempel välja om du vill ta emot aktivitetsmejl genom att kryssa i rutan.

Den här inställningen är för närvarande endast tillgänglig på skrivbordet.

Registrera dig för gratis SMS vinstaviseringar så att du får reda på när du har vunnit över 100 $.

Vänligen observera: om du väljer att inte ta emot aktivitetsmejl får du inte heller bekräftelsemejl, informationsmejl eller vinstaviseringar.

F

Hur ändrar jag lösenord?

S

Under Personuppgifter på ditt konto kan du ändra ditt lösenord. När du sparar ändringarna, uppdateras lösenordet. Vänligen observera att ditt lösenord måste bestå av 6-10 tecken.

Den här inställningen är för närvarande endast tillgänglig på skrivbordet.

Klicka här om du har glömt ditt lösenord!

F

Var kan jag se en sammanfattning på mina transaktioner?

S

Mitt konto har du ett fullständigt sammandrag av alla dina aktiviteter på webbplatsen: engångsspel, prenumerationer, flerdragningspaket, insättningar, uttag och vinster. Du kan få ytterligare information genom att klicka på raden för den relevanta transaktionen och söka gamla transaktioner med sökfunktionen.

F

Hur stänger jag mitt konto?

S

Om du vill stänga ditt konto och bli borttagen från vår utskickslista inaktiverar du kontot längst ner på sidan i Personuppgifter på ditt spelkonto. (Den här inställningen är för närvarande endast tillgänglig på skrivbordet.)

F

Jag försökte stänga mitt konto men enligt webbplatsen kan jag inte göra det. Varför fungerar det inte?

S

Om du inte kan stänga ditt konto, så kan det finnas oavslutade spel eller pengar på ditt konto. Vi kan inte stänga ditt konto förrän allt aktivt deltagande på webbplatsen har avslutats och du har tagit ut dina vinster. För att ta ut pengar, besök Uttag i Mitt konto. Om du behöver ytterligare hjälp kontakta kundtjänsten.

F

Vilken information får theLotter Sverige om jag registrerar mig via Facebook?

S

När du registrerar dig via Facebook får theLotter Sverige tillgång till din offentliga information på Facebook. theLotter Sverige kommer inte att skriva några meddelanden där och din information kommer inte att delas med tredje part. Vänligen notera att ytterligare detaljer kan krävas under registreringsprocessen för att du ska kunna spela dina favoritlotterier.

Hur man spelar
Andelsspel
Betalning
Vinster
Uttag
Prenumerationer
Flerdragningspaket
Resultat och aviseringar
Kampanjer
Ansvarsfullt spelande
Lottobedrägerier
Felsökning