Ofta ställda frågor

Välj kategori nedan för lotterihjälp online! Om du inte får din fråga besvarad kontakta oss på kundtjänsten.
De 5 vanligaste frågorna
Om theLotter Sverige och lottotjänsten
Lotteribetting
Registrering och konto
Hur du spelar
Bolagsspel
Vinster

Betalning

Visa
F

Hur betalar jag för mina lottospel?

S

Logga in på theLotter Sverige!

Välj det lotteri du vill betta på!

Välj dina nummer, speltyp och klicka på Betta!

När du betalar för dina lottospel dras kostnaden automatiskt från ditt konto. När det inte finns tillräckligt med pengar för att slutföra ditt köp kan du välja en av betalningsmetoderna som anges på ditt spelkonto för att slutföra betalningen.

Bekräfta ditt köp! Du får ett e-postmedelande när ditt köp har gått igenom.

Om detta är ditt första köp på vår webbplats måste du först slutföra registreringsprocessen och koppla en betalningsmetod till ditt konto för att kunna börja spela.

F

Hur sätter jag in pengar på mitt konto?

S

För att göra en insättning på ditt konto ber vi dig att följa anvisningarna på skärmen för att fullfölja transaktionen.

Om du stöter på problem kontakta kundtjänsten.

F

Vilka betalningsmetoder erbjuds på sajten?

S

Vi gör vårt bästa för att erbjuda en mängd olika betalningsmetoder. Se den kompletta listan med betalningsmetoder!

F

Varför nekas min betalningsmetod?

S

Om du inte kan använda din valda betalningsmetod på vår webbplats följ instruktionerna i felmeddelandet du fick. För ytterligare hjälp kontakta kundtjänsten.

F

Hur kan jag använda välkomstbonuset för köp?

S

Du kan använda välkomstbonuset för att lotteribetta på webbplatsen och det kan inte tas ut från ditt konto. När du bekräftar ett köp dras kostnaden automatiskt av från ditt bonussaldo och när det inte finns tillräckligt med bonusmedel där, kommer din valda betalningsmetod att användas. Du kan se ditt bonussaldo på ditt konto. Välkomstbonuset som har satts in på ditt konto är giltig i sex (6) månader från datumet då det sattes in. I slutet av perioden skickas ett mejl för att påminna om bonuset och när perioden är ute raderas outnyttjade bonuspengar från kontot.

F

Hur ändrar jag min standard betalningsmetod?

S

För att välja en betalningsmetod som standard vänligen gå till personliga inställningar på ditt konto och ändra den relevanta informationen.

F

Hur syns theLotter Sverige på mitt kreditkortsutdrag?

S

Alla transaktioner genomförda med kreditkort eller betalkort syns på ditt kreditkortsutdrag under namnet The Lotter eller Aikmina Services Ltd.

F

Var kan jag hitta mitt CVV nummer?

S

På MasterCard, VISA och Diners är CVV-numren på baksidan, nära din signatur. CVV-numret består av tre till fyra siffror. För att uppdatera eller rätta ditt CVV-nummer gå till betalningsdetaljer och spara ändringarna.

F

Vad är SWIFT och IBAN?

S

SWIFT är en kod för bankidentifiering. Det är en banks unika identifieringskod och består av 8-11 nummer och/eller bokstäver. International Bank Account Number (IBAN) är en internationell standard för att identifiera bankkonton över nationella gränser. IBAN används, utöver SWIFT koden, i Europa, Mauritius, Saudiarabien och Tunisien.

F

Varför är spelköpen inte återbetalningsbara?

S

När du bekräftar ditt köp online så är registreringsprocessen redan igång och då kan vi tyvärr inte avbryta köpet.

Om du känner att ett fel har begåtts eller om du behöver förtydliganden angående ett köp, tveka inte att kontakta vår kundtjänst via e-post, chatt, Facebook eller WhatsApp.

Uttag
Prenumerationer
Flerdragningspaket
Resultat och aviseringar
Kampanjer
Ansvarsfullt spelande
Lotteribedrägerier
Felsökning